LA FORMACIÓ,
ESSENCIAL!

ESO

El centre està situat al carrer Bruc de Santa Coloma de Gramenet i ofereix places en els quatre cursos de l’ESO.

Entre els nostres pilars fonamentals de treball es troba l’acompanyament individualitzat tant acadèmicament com personalment a través de l’ús de programes d’atenció a la diversitat. A més, les dimensions del centre generen un bon clima escolar entre l’alumnat i professorat, que converteix al nostre centre en un espai acollidor aconseguint la protecció i motivació de l’alumnat, aconseguint així la seva millora competencial.

Informació pràctica

Característiques

Centre privat concertat per la Generalitat de Catalunya

Durada

4 cursos

Idiomes

Català, castellà, anglès i francès

Horaris

Dilluns - Dimecres: 08:00 a 13:30 h / 15:00 a 17:00 h Dijous: de 08:00 a 13:30h
Divendres: intensiu de 08:00 a 14:30 h

Projecte educatiu de centre

El nostre projecte educatiu de centre permet aconseguir:

UN CLIMA ESCOLAR ÒPTIM I SEGUR – Que genera un entorn òptim i segur on l’alumnat se sent còmode amb l’objectiu de protegir el seu benestar emocional. L’alumnat troba en els docents una figura on poder comunicar-se tant a l’àmbit acadèmic com personal; aconseguint originar així un ambient familiar.

UN ENSENYAMENT INDIVIDUALITZAT – Realitzant una adaptació metodològica individualitzada per fomentar que l’alumnat desenvolupi un aprenentatge significatiu en els diferents sabers curriculars, adquirint així, un desenvolupament íntegre.

LA INCLUSIVITAT SOCIAL I CULTURAL – Donant suport a les persones nouvingudes en el seu procés d’integració en la dinàmica escolar. La finalitat és analitzar la circumstància sociocultural de l’alumne i així començar el camí a la seva inclusió al centre.

APRENDRE UTILITZANT METODOLOGIES DIGITALS – Mitjançant la utilització de plataformes i entorns digitals que acosten els sabers a les noves necessitats de l’alumnat.

UNA COMUNICACIÓ CONTINUADA AMB LA COMUNITAT EDUCATIVA – Aconseguint connectar amb les famílies i entitats educatives per a assegurar una comunicació fluïda i  continuada que giri al voltant de l’aprenentatge cognitiu de l’alumnat i el seu benestar emocional.

LA POTENCIACIÓ DE COMPETÈNCIES PERSONALS – Fomentant el desenvolupament de competències i talents, els alumnes construeixen el seu propi perfil personal i professional, sent conscients dels seus punts forts. Per això, des del centre, es promouen diversos tallers, activitats i jornades que permeten aquest creixement.

Currículum



Cursant l’ESO al CECAC faràs les següents Activitats:

  • Grups reduïts al principi de l’etapa (1r d’ESO): català, castellà i
    matemàtiques
  • Orientació i seguiment individualitzat-
  • Projectes globalitzadors anuals
  • Teatre (projecte interdisciplinari)
  • Participació en activitats culturals i esportives (Certamen de lectura
    en veu alta escolar, Cross Amorós…)
  • Pla lector escolar emmarcat en tots els àmbits
  • Sortides escolars organitzades des dels diferents departaments
  • Jornades de convivències
  • Tallers de desenvolupament social, personal i emocional
  • Competicions esportives

Des del nostre centre potenciem el treball cooperatiu a través de la realització de
projectes globalitzadors al llarg de l’etapa, aconseguint així una millor cohesió de
l’alumnat aprenent a treballar en equip per a aconseguir un objectiu comú.

  • Per a això, en cada curs es duu a terme un projecte on es treballa continguts
    relacionats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
    Prevenció, cura i respecte pel medi ambient: l’alumnat es converteix en un
    comitè d’experts ambientals per a investigar una problemàtica ambiental i
    compartir la seva preocupació amb la resta d’alumnes del centre.
  • Descobriment del context social i cultural del barri: l’alumnat es transforma
    en guies turístics i fan una visita guiada a la resta d’alumnes del centre.
  • Evolució i inclusió social en el món esportiu: l’alumnat investiga sobre
    l’evolució dels jocs olímpics i paralímpics, practicant a més diferents esports adaptats.
  • Dieta saludable i comerç de proximitat: l’alumnat ha de dissenyar i crear un
    restaurant de menjar saludable tenint en compte el comerç de productes
    locals.

Els entorns digitals permeten millorar les metodologies de treball del nostre centre així com la comunicació amb l’alumnat i la família. Per això, CECAC Bruc aposta per una millora contínua de la competencial digital de l’alumnat fent un ús d’aquesta competència durant tota l’etapa.

A més a més, les assignatures de biologia i geologia i física i química es treballen a través de la plataforma digital ScienceBits. Per a això, el nostre centre es troba dotat d’un suport tecnològic suficient per a poder treballar l’àmbit científic a través d’un entorn digital. Aquesta eina ha permès millorar la competència cienciotecnológica del nostre alumnat per l’elevada quantitat de continguts i recursos interactius que mostren la part més pràctica i dinàmica de la ciència.

FEM TEATRE

A CECAC es realitza una activitat de teatre que té lloc al llarg del curs acadèmic i permet treballar transversalment múltiples aspectes de la persona, com són les habilitats socials, l’expressió oral i corporal, la memòria i la concentració, etc. Es tracta d’un projecte de centre que implica al conjunt de l’alumnat i es treballa des de diferents matèries, com l’Educació Visual i Plàstica, que s’ocupa de l’escenografia, o l’Educació física, que prepara les coreografies de l’obra de teatre. La representació, preparada per l’alumnat i el professorat, finalment es presenta al públic, implicant a les famílies i al conjunt de la comunitat.

Considerant el gran potencial d’aquesta disciplina artística, el centre aposta per la realització de l’optativa d’Arts Escèniques al curs de 4t d’ESO. En el marc d’questa matèria, es treballen les diferents arts escèniques contemporànies per tal d’acostar a l’alumnat a una anàlisi crítica de les diferents disciplines més properes a la seva realitat, com el teatre i dansa contemporani, la performance, desfilades, entre d’altres.

CONVIVÈNCIA ESCOLAR

Un dels pilars fonamentals de CECAC Bruc se centra a aconseguir que l’alumnat trobi una zona de confort dins de la nostra comunitat educativa. Per això, les nostres dinàmiques escolars generen un bon clima escolar i ajuden l’alumnat a sentir-se còmode i segur. A més del treball diari, CECAC Bruc duu a terme diferents jornades de convivència per enfortir les relacions entre iguals i amb el professorat, entre les quals destaquen:

  • En primer lloc, colònies: a principi de cada curs l’alumnat interessat gaudeix d’uns dies de colònies on poder
    executar diferents activitats en contacte amb la naturalesa alhora que conviu amb la resta de companys. Així, des del principi el nostre centre aconsegueix una atmosfera de respecte i convivència entre els diferents cursos.
  • En segon lloc, competicions esportives: des del departament d’Educació Física s’organitzen diverses jornades
    en què l’alumnat practica esports d’equip on la cooperació és un pilar fonamental.
  • I, en tercer lloc. viatge final d’etapa: cada any l’alumnat que finalitza els seus estudis viatja al costat dels professors per a aprendre i gaudir de la cultura i gastronomia d’altres països.

Formant futurs

Al CECAC creiem en la importància de l’orientació i l’acció tutorial
al llarg de tota l’Educació Secundària Obligatòria. Per aquest motiu, tant els tutors i tutores com l’equip psicopedagògic del centre ofereix un acompanyament personalitzat, adequat a les característiques i necessitats de cada alumne, per tal que cadascú pugui desenvolupar les seves potencialitats i escollir l’itinerari postobligatori que més s’ajusti als seus interessos,
preferències i aptituds.