Blog
Amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, l’alumnat de 1r d’ESO del nostre centre ha tingut l’oportunitat de participar en un enriquidor taller a La CIBA de Santa Coloma, un espai de referència en l’àmbit de l’equitat i la innovació social.
Durant la sessió, l’alumnat ha pogut experimentar de primera mà amb activitats relacionades amb diverses branques del coneixement científic, com ara la biologia, la física, la química i fins i tot l’astronomia. A través d’experiments pràctics, observacions guiades i petites demostracions, els estudiants han aprofundit en el mètode científic i han descobert com la ciència es troba present en el seu dia a dia.

El taller ha seguit un fil conductor centrat en la visibilització de dones científiques que han deixat una empremta profunda en la història de la ciència. Entre elles, s’hi han destacat figures tan rellevants com:
– Marie Curie, pionera en l’estudi de la radioactivitat i única persona guardonada amb dos Premis Nobel en disciplines diferents.
– Rosalind Franklin, clau en la descoberta de l’estructura de l’ADN.
– Hypatia d’Alexandria, matemàtica i astrònoma de l’antiguitat clàssica.
– Valentina Tereshkova, primera dona en viatjar a l’espai.
– Jane Goodall, referent mundial en primatologia i conservació ambiental.
– Katherine Johnson, matemàtica de la NASA essencial en la cursa espacial.
– Chien-Shiung Wu, física destacada en el desenvolupament de la teoria de la paritat.

Aquesta experiència ha permès valorar el paper fonamental de les dones a la ciència i ha ofert al nostre alumnat models inspiradors que contribueixen a fomentar vocacions científiques sense estereotips de gènere.
