Viatge a Fes – Marroc

L’alumnat de segon curs del cicle d’Integració Social del nostre centre ha viscut recentment una experiència que, de ben segur, els acompanyarà al llarg del seu recorregut personal i professional. Es tracta d’un viatge a Fes, al Marroc, en el marc d’un projecte pedagògic dissenyat per fomentar la competència intercultural, el coneixement de la diversitat i la sensibilització social.
Durant una setmana, el grup ha tingut l’oportunitat d’endinsar-se en la realitat cultural, social i comunitària de Fes. El viatge ha tingut com a objectiu principal apropar l’alumnat a un context diferent, afavorint l’empatia, el pensament crític i la capacitat d’anàlisi. Al llarg de l’estada, hem visitat entitats socials i comunitàries, escoles i projectes locals que treballen en la promoció dels drets humans, la igualtat de gènere o la inclusió social. Aquestes trobades han estat una oportunitat única per dialogar amb professionals locals i entendre com s’articula el treball social en un altre entorn.
Més enllà de la dimensió acadèmica, també hi ha hagut espai per viure la cultura des de dins: hem recorregut la impressionant medina de Fes, hem compartit àpats amb famílies locals, hem participat en tallers i activitats, i hem après sobre costums, llengua i valors. Aquest contacte directe amb la població local ha permès trencar estereotips i construir una mirada més rica i matisada del món.
Un dels aspectes més destacats del viatge ha estat el creixement personal dels i les alumnes. Molts han expressat com aquesta vivència els ha ajudat a sortir de la seva zona de confort, a reforçar la seva vocació, i a entendre millor el paper transformador que pot tenir la seva futura professió. El viatge ha esdevingut així una aula oberta, on l’aprenentatge s’ha fet des de l’experiència i la convivència.