
Les 4 hores de visita es van organitzar en 4 parts ben diferenciades:
1a) Benvinguda i presentació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat: xerrada al Centre Cultural Aeronàutic on personal d’AENA va realitzar una presentació dels aspectes clau de l’aeroport.
2a) Tour en autocar per la zona de pistes (tour perimetral), podent veure de prop l’hangar d’Iberia, les diferents pistes d’aterratge i torres de control i els avions que hi havia en aquell moment aparcats a les terminals 1 i 2 , així com els radars i sistemes de navegació aèria que es poden trobar a la plataforma de l’aeroport.
3a) A continuació ens desplacem fins al SATE (Sistema Automatitzat de Tractament d’Equipatges) de la Terminal 1 (T1), centre neuràlgic de la gestió de l’equipatge en aquesta terminal… a tall de curiositat, resulta interessant saber que, de mitjana , el nostre equipatge recorre una mitjana de 5 kms. per aquest circuit de cintes (que arriba fins als 25 km. de longitud). També és interessant saber que l’aeroport de BCN és un dels aeroports europeus amb un índex més baix de pèrdues de maletes.
4a) Finalment, els alumnes van realitzar, en grups, una recerca d’informació (a la Terminal 1) tant als taulells de facturació com a les pantalles d’informació i cintes d’equipatges especials, per tal de poder respondre algunes preguntes de treball d’aquesta UF.
En resum, la visita va ser molt completa i interessant: els alumnes realment la van gaudir i els va servir de suport per comprendre millor els continguts apresos al llarg d’aquesta UF.
