El passat 25 de febrer tot l’alumnat del CECAC Escòcia va celebrar el dia de Carnestoltes. Aquest any, el grup de 2n de GIAT i AAVV han organitzat l’esdeveniment tenint en compte les darreres mesures determinades pel Departament de Salut de La Generalitat de Catalunya. Des del moment en què es va comunicar al grup que serien responsable d’organitzar el dia de Carnestoltes per tot el centre van demostrar moltes ganes i motivació. El primer que van fer va ser proposar diferents temàtiques entre tota la classe. Després de valorar quines opcions podrien despertar més participació entre tot l’alumnat, van decidir que el Carnestoltes 2022 estaria basat als anys 2000. Recordem que les promocions que cursen actualment els seus estudis són precisament d’aquesta collita.
Tanmateix, estava clar el tema, van passar a formar comissions. En van crear vàries: comissió d’activitats, comissió de decoració, comissió de comunicació i també existien diferents persones que funcionaven com a satèl·lits de suport.
Cada comissió s’encarregava d’una acció concreta. Com a estudiants de turisme tenen molt en compte el concepte de sostenibilitat i per això van plantejar de demanar material als grups amb la intenció de donar una segona oportunitat i reutilitzar-lo en forma de decoració. Algun exemple són les tires de colors fetes amb rolets de paper. Fent referència als anys 2000 no podia faltar una bona sala de ball; per això divendres vint-i-cinc les aules van arribar a convertir-se en sales de ball per unes hores.
Un dels fets que més reaccions va generar entre tot l’alumnat era el Rànquing setmanal entre les diferents classes. Una cosa estava clara, des del moment que van començar a fer les difusions esglaonades cada acció tenia una funció clau dins de la celebració del Gran dia de Carnestoltes.
Des de la Comissió de Comunicació s’enviaven circulars informatives que es penjaven als taulells de l’escola i a cada una de les classes. Durant l’organització hi ha hagut espai per a reflexionar en tot tipus de detall i com no podia ser d’una altra manera, les nostres futures guies d’informació turística i organitzadores d’esdeveniments han donat importància a l’ús de la llengua anglesa. Moltes de les circulars que es publicaven al bulleting board del centre estaven escrites en anglès.
Des del minut zero tenien clar que Carnestoltes és una oportunitat per poder aprendre i gaudir d’un munt de varietats culturals; i per aquesta raó la comissió d’activitats va elaborar diferents dinàmiques on es tingués molt present el punt acadèmic. La seva originalitat va anar molt més enllà de les primeres idees i van crear dos Tik taks confeccionats segons l’especialitat de les famílies acadèmiques de cada grup (turisme, APSD i Inserció social). De la mateixa manera van preparar dos Pasapalabra personalitzats tenint en compte el contingut que cada grup (1rs i 2n) ja han treballat als seus mòduls professionals.
Els dies passaven i tot i demostrar cada dia més seguretat i motivació per l’esdeveniment, no era estrany sentir-se en algun moment angoixat per canvis que s’havien de contemplar tenint en compte les mesures de seguretat per la situació de pandèmia. Però, tot i això, el grup classe va saber trobar el seu propi silver lining.
L’èxit de l’activitat no hauria estat possible sense la implicació de la classe, la col·laboració dels professors del d’apartament de turisme, del centre per permetre emmagatzemar tot el material durant la preparació, i sobretot la col·laboració de tot l’alumnat del centre seguint les indicacions que es donaven.
La setmana prèvia al dia de Carnestoltes va ser la més angoixadora, ja que començaven a florir els nervis per aconseguir que tot sortís com estava plantejat. Gràcies a la bona planificació des del principi, la importància de crear cronogrames per temporalitzar cada acció que s’havia de dur a terme i la constant revisió d’objectius obtinguts ha fet que tothom a l’escola anés amb el Flow dels 2000 tal com havien plantejat el grup de 2n de turisme.
Sense dubte, aquestes setmanes de treball de camp, anàlisi de casuístiques, reestructuració d’idees i implicació i compris fan que l’alumnat es converteixi en els seus propis guies i instructors i aprenguis a saber, saber fer i saber ser.