El dilluns 16 de novembre assistim a la xerrada online de Miquel Alabern, Director de Màrqueting Operacional de l’Agència Catalana de Turisme, qui ens va explicar (d’11.30 a 13.00 h., a través de Teams) les principals estratègies de promoció de Catalunya com a destinació turística.
Destinada als alumnes tant de primer com de segon curs, aquesta xerrada està vinculada als següents mòduls:
– MP01 d’Estructura del mercat turístic: a través de la xerrada, els alumnes identifiquen les diferents tipologies de turisme de Catalunya que la ACT promociona tant en la resta d’Espanya com a l’estranger (turisme esportiu, de sol i platja, cultural, etc.). Els/les alumn@s de 1r també comproven les fires turístiques (estudiades també recentment) a les quals Catalunya acudeix cada any.
– MP08 de Màrqueting turístic: en estar basada en la gestió del màrqueting de la destinació Catalunya, es mostren els diferents canals de comunicació utilitzats per a promocionar una destinació, la majoria d’ells vinculats a les xarxes socials, bloguers de viatges, assistència a fires turístiques, viatges de familiarització i d’incentiu, etc.
– MP13 de Projecte: aquesta xerrada els serveix de suport i inspiració de cara a desenvolupar la fase de comunicació i màrqueting dels seus projectes, així com per a l’organització d’esdeveniments.
En finalitzar la xerrada, Miquel Alabern va respondre diverses preguntes de els/les alumnes/as relacionades amb el turisme cinematogràfic i la situació del turisme a Catalunya a causa de la crisi del COVID-19 i, finalment, va concloure la sessió amb un missatge optimista, compartint el seu pronòstic de ràpid creixement de nou de la demanda turística quan la por i les xifres de contagis es vegin reduïdes… esperem que així sigui!